FW Mod French Firmware

cortx

New member
Joined
Jul 22, 2018
Messages
2
Likes
1
Points
3
#61
I think I found the solution.
I remove the miband in my phone > Bluethooth option
Then I restart the pairing into mifit apk and that worked for me
 
Joined
Jul 6, 2018
Messages
6
Likes
0
Points
6
#64
Hello ,

I have a problem with last Mi Fit 3.4.3 (downloaded from PlayStore) and French Firmware 1.2.0.8
It was in english, it was before "Clear" . But now with the new one it's a square with "?" and not "Clear" in English or with the correction "Clair" in french.
And in the new, the steps are "Etapes" and normaly it is "Pas" in French.
Thanks.
 

MagicalUnicorn

Moderator
Staff member
Moderator
Developer
Joined
Jul 4, 2018
Messages
4,657
Likes
4,087
Points
248
#65
Hello ,

I have a problem with last Mi Fit 3.4.3 (downloaded from PlayStore) and French Firmware 1.2.0.8
It was in english, it was before "Clear" . But now with the new one it's a square with "?" and not "Clear" in English or with the correction "Clair" in french.
And in the new, the steps are "Etapes" and normaly it is "Pas" in French.
Thanks.
If you read first post you can see that :
v1.0.1:

  • Fixed translation for the word "Steps": "Etapes" -> "Pas"
That means you don't have French custom firmware 1.2.0.8. Reinstall it with GadgetBridge.

On my band I have "Pas" and not "Etapes".

Also, if you read others post (and threads), you can know Weather informations aren't related to firmware but Mi Fit application. If you want weather informations in english, put you phone system language in English. Else, if you want weather informations in French use Modified Mi Fit 3.4.3 French version.

And don't forget read Forum Rules :).
 
Joined
Jul 6, 2018
Messages
6
Likes
0
Points
6
#66
If you read first post you can see that :
v1.0.1:

  • Fixed translation for the word "Steps": "Etapes" -> "Pas"
That means you don't have French custom firmware 1.2.0.8. Reinstall it with GadgetBridge.

On my band I have "Pas" and not "Etapes".

Also, if you read others post (and threads), you can know Weather informations aren't related to firmware but Mi Fit application. If you want weather informations in english, put you phone system language in English. Else, if you want weather informations in French use Modified Mi Fit 3.4.3 French version.

And don't forget read Forum Rules:).
Thank you for your reply .
Great job ?
 

jg38

New member
Joined
Aug 12, 2018
Messages
3
Likes
1
Points
3
#67
I downloader the french firmware but After the update my mi band 3 stays on "connect to the app to update"... Help please
 
Joined
Jul 3, 2018
Messages
3
Likes
0
Points
1
#70
Hello,
Somebody has a solution to have basics emojis like "❤" or "?" for example on mi band 3 please ?
 
Joined
Nov 9, 2018
Messages
3
Likes
0
Points
1
#75
Bonjour je suis bloqué j'ai suivi les instructions à la lettre avec gadgetbridge et ensuite le téléchargement pour la version du mi Band 3 pour le mettre en français je suis arrivé à 100 % et là il se déconnecter et maintenant impossible art connecter en Bluetooth ni sur mi fit ni sur mon téléphone le MI 8 ni sur gadgetbridge je n'arrive plus à le reconnaître et je suis bloqué que faire merci
 

jg38

New member
Joined
Aug 12, 2018
Messages
3
Likes
1
Points
3
#76
Bonjour je suis bloqué j'ai suivi les instructions à la lettre avec gadgetbridge et ensuite le téléchargement pour la version du mi Band 3 pour le mettre en français je suis arrivé à 100 % et là il se déconnecter et maintenant impossible art connecter en Bluetooth ni sur mi fit ni sur mon téléphone le MI 8 ni sur gadgetbridge je n'arrive plus à le reconnaître et je suis bloqué que faire merci
As-tu essayé d'installer les ressources après avoir fait la maj ? Sinon essaie de te déconnecter de mi fit, désinstaller, redémarrer ton tel et réinstaller mi fit, l'appairage devrait refonctionner.
Sinon avec la dernière maj officielle plus besoin d'aller chercher les maj ailleurs, tout est corrigé, le texte et la date. Sauf si bien sûr tu veux des thèmes custom.
 
Joined
Nov 9, 2018
Messages
3
Likes
0
Points
1
#77
[QUOTE = "jg38, post: 10363, member: 19266"] As-tu essayé d'installer les ressources après avoir fait la maj? Sinon, vous êtes déconnecté de votre ordinateur, désinstaller, redémarrer votre téléphone et réinstaller votre ordinateur, l'appairage devrait être remis à jour.
Sinon avec la dernière loi officielle, il est nécessaire de chercher ailleurs, tout est corrigé, le texte et la date. Sauf si bien sûr tu veux des thèmes personnalisés. [/ QUOTE]
En réalité, je ne sais pas ce que j'ai fait depuis que j'ai installé le fichier 1.3.0. 4 et ensuite arrivé à 100% du groupe bande c'est éteint et se déconnecter de mon téléphone j'ai éteint réinstaller les applications ni sur mon téléphone sur le bluetooth ni sur les applications j'arrive à retrouver impossible de me connecter à la mi band ... Donc je ne sais pas ...
 

MagicalUnicorn

Moderator
Staff member
Moderator
Developer
Joined
Jul 4, 2018
Messages
4,657
Likes
4,087
Points
248
#78
[QUOTE = "jg38, post: 10363, member: 19266"] As-tu essayé d'installer les ressources après avoir fait la maj? Sinon, vous êtes déconnecté de votre ordinateur, désinstaller, redémarrer votre téléphone et réinstaller votre ordinateur, l'appairage devrait être remis à jour.
Sinon avec la dernière loi officielle, il est nécessaire de chercher ailleurs, tout est corrigé, le texte et la date. Sauf si bien sûr tu veux des thèmes personnalisés. [/ QUOTE]
En réalité, je ne sais pas ce que j'ai fait depuis que j'ai installé le fichier 1.3.0. 4 et ensuite arrivé à 100% du groupe bande c'est éteint et se déconnecter de mon téléphone j'ai éteint réinstaller les applications ni sur mon téléphone sur le bluetooth ni sur les applications j'arrive à retrouver impossible de me connecter à la mi band ... Donc je ne sais pas ...
Your Mi Band 3 is shutdown ? After Firmware flash, your Mi Band 3 will reboot, if only shutdown and never reboot, you bricked it.

What application you used for Flash ? GadgetBridge or Notify and Fitness ?

Also, there is newer Firmwares. The latest : Firmwares 2.0.0.4.

And write in English please :).
 

Afreemanb

New member
Joined
Jan 13, 2019
Messages
5
Likes
0
Points
1
#79
I try to install several fw versions but at each time i have the same problem. Setup go until 100% but I had a error text and my xiaomi 3 disconnected and remained in chineese. I reveived my xiaomi band with 1.5.0.2
 

Trusted Store

Members online

No members online now.

Our Telegram Channel

Which color of official strap would you like to buy for your Mi Band 3?

  • Black

    Votes: 2,154 52.8%
  • Deep Blue

    Votes: 1,197 29.4%
  • Redish Orange

    Votes: 727 17.8%

Forum statistics

Threads
2,409
Messages
40,536
Members
211,857
Latest member
eldonITA00
Top